قائم مقام وزیر بهداشت، گفت: از خیرین با سابقه دعوت می کنیم که از صفر تا صد اداره بیمارستان ساخته شده را خودتان به عهده بگیرد.

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت، گفت: از خیرین با سابقه دعوت می کنیم که از صفر تا صد اداره بیمارستان ساخته شده را خودتان به عهده بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر ایرج حریرچی در همایش مجمع خیرین سلامت، با عنوان این مطلب که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد، افزود: علت اصلی اینکه در بیمارستان های ما تراکم بیمار وجود دارد کمبود تخت بوده و بیمارستان های اصلی با اشغال تخت ۹۴ درصدی مواجه بوده و ۶۱ درصد تخت‌های ما فرسوده است و نیاز به تعویض دارد.

وی اظهار داشت: در مورد سایر مسائل همچنین وضعیتی داریم اما تا وضع مطلوب فاصله داریم و دوستان و خیرین باید هوشمندی به خرج داده و در کار خیر جایی را در نظر بگیرند که نیاز به کمک  دارد.

حریرچی با اشاره به وضعیت بیماری در کشور، تصریح کرد: هزینه‌های درمان بیماران بسیار افزایش پیدا کرده و منابع اختصاص یافته به درمان پایین بوده و کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: از خیرین حوزه سلامت استدعا داریم که به داد نیازمندان جامعه برسند و هیچ هزینه‌ای در حوزه سلامت نباید انجام شود مگر اینکه فقرا از آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به بروکراسی‌ها اداری خیرین برای اخذ موافقت های ساخت و تجهیز مراکز درمانی تاکید کرد: در سیستم دولتی هم برخوردهای بدی با خیرین صورت گرفته و من از همین جا از شما خیرین عذرخواهی می کنم که وقتی به سیستم های اداری مراجعه می کنید، اذیت می‌شوید.
حریرچی گفت: سیستم دولتی این آموزش را ندیده که از خیری که منابع و ثروت خود را به بخش بهداشت و درمان اختصاص داده تکریم کند تا کار خیر در ادارات تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه دست خیرین را برای اداره بیمارستان می‌فشاریم گفت: از خیرین با سابقه دعوت می کنیم که از صفر تا صد اداره بیمارستان ساخته شده را خود به عهده بگیرد و مطلوب تر برای ما این است که بیمارستان های موجود را برای اداره به خیرین با سابقه واگذار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha